Alla inlägg under november 2008

Av J B - 30 november 2008 16:39

Fredag kväll var super skoj, bra mat o dricka o trevliga människor.

Jag vart lite väl fuller där på slutet, så medans de andra traska vidare så vart de lite mat o sen taxi hem.

Upp tidigt på lördagen, men de var inga som helst problem, vid 7 lämnade vi Karlstad. Dock sov jag väl i stort sett hela vägen ner så var inte så bra sällskap åt min älskling.

Väl framme, så letade vi parkering. De var ju super mycke folk o jag trodde ärligt jag skulle dö då jag såg kön, i 1 timme fick vi stå i kö innan vi kom in. Gick runt där några timmar för att sen gav vi upp. Var ju så trötta. Så åkte o checka in på campingen o sen vart de middag ute. Resten av kvällen låg vi o myste i husvagn som vi hade hyrt. Super myys.

Vart även en vända in imorse innan hemfärd för att kika de vi inte orkade igår. På vägen hem stannade vi även till i Gällstad. Nu har vi nyligen kommit hem och snart kommer fisarna hem, så man får mysa med dem innan läggdags. Jobb/dagis imorrn igen.

Ska dricka lite glögg o äta lussebulle o pepperkakor tänkte vi när fisarna är hemma. Längtar efter dem!


När vi stod i kön igår så såg jag bekanta ansikten, träffade på Helena o hennes man, och ett barn. Så de var riktigt skoj att träffa dig vännen irl, så länge som vi pratat på internet. <3

Av J B - 28 november 2008 15:55

Är inne på min andra cider o nyss duschat, ska snart göra mig klar.

Snart kommer tjejerna! Sen blir de julbord på plaza med jobbet. Ska bli riktigt skoj.


Imorrn tidigt drar jag o älskling till Ullared.

Ha en bra helg för de ska jag ha.

Av J B - 27 november 2008 16:01

Ja verkligen, varför ska man ens blogga?

Så alla nyfikna kan läsa om ens liv, har ingen större lust att dela med mig nåt längre när ingen lämnar nåt efter sig.



Av J B - 26 november 2008 17:40

Vilken underbar idag, med lön o allt. Jag är super nöjd med min lön denna månad. Vi har vart lediga, o spenderat 4,5 timme med mormor idag. Hon hämtade upp oss vid 9 imorse, var iväg o kika på ett sko outlet o där hittade jag mig 2 par. Sen var de en tur på stan som gällde, skulle ha lite smått o gott. Vi tog en fika, o sen skulle hon klippa sig. Så Melanie passade på att sova middag i vagnen medans, så jag o Oliwer lekte ute på lekplatsen utanför. Var förbi sommarlagret på vägen hem, de var massor me folk, kanske inte så konstigt med tanke på att de har 50% på allt. Jag är nämligen ute på jakt på en ny säng, har lessnat på sängen, så en ny ska jag ha. Vi får se vad de blir till slut när jag väl bestämt mig. Väl hemma käkade vi lunch o sen gick vi ut igen o spenderade 2 timmar ute o lekte. Så vart en kanon dag.


Melanie är super duktig. Hon var inte så kissig imorse när hon vakna, inte som hon brukar vara. Gick direkt på pottan o gjorde sitt. Väl hemma efter stan som varade i 4,5timme så hon blöjan torr, vilket jag inte alls trodde, men hon gick på pottan på en gång. Lika när vi var ute o lekte i 2 timmar så var hon torr i blöjan när vi kom in. Hon är verkligen suuper duktig. Hon markerar alltid nu när hon vill kissa/bajsa på pottan nu. Trodde verkligen inte att de skulle gå såhär bra som de gör. Mina älskade fisar har blivit så stora! <3 Med Oliwer går allt super med, nätterna funkat kanon. Vart torr i 2 veckor nu.


Snart är de dags att duscha barnen, mysa ner oss i soffan innan de är läggdags vid 19 för dem. Jobb/dagis imorrn.

Älskling åkte nyss på borta match. Jag ska mysa i soffan resten av kvällen.

Av J B - 24 november 2008 18:20

Jobbat till 16 idag, jobbigt med halsen men de går.

Hämtade barnen o de har blåst massor o snöat idag, så barnen tyckte de var skit skoj att gå hem från dagis då de snöade. Så vi stannade ute en liten stund innan de var dags att gå in igen.


Idag hände de igen, Melanie har blivit biten/naffsad av en tjej i hennes egen ålder, de var inte bara Melanie hon gav sig på utan en till tjej. De var nog inte riktigt meningen då de 3 hade lekt hundar, men endå de ska inte behöva hända. Tack o lov att de inte var samma som tidigare, då hade jag flygit i taket. Idag satt jag mig ner iallafall o pratade med en fröken som gick igenom allt o jag fick papper med lite information till rektorn om man vill ringa o prata. Hon visade även mig anmälningen hon skrivit som skulle skickas in till rektorn. Skönt att någon verkligen pratade med mig på riktigt, för de har alltså skickats in anmälningar de gånger hon blivit biten tidigare, som ingen har sakt till mig innan. Denna fröken är helt klart bäst av alla på denna avdelning.


Barnen ska snart i säng, då de ska upp tidigt imorrn igen.

Jag är helt slut, så de blir en tidig kväll.



Av J B - 23 november 2008 17:41

Japp jobbade idag o de var verkligen svinkallt imorse då jag gick till jobbet.

Nu har vi nyss ätit middag, älskling är hos mamma sin o hjälper henne.

Läggdags för barnen tidigt ikväll.

Ny vecka snart o jag har 4 dag pass inbokade, julbord på fredag med jobbet, så jag lär ju inte vara så pigg på lördagen skulle jag tippa, men sånt är livet. Ska upp suuuper tidigt då, då vi ska iväg ner till Ullared lördag-söndag.

Av J B - 22 november 2008 20:37

vart en riktigt slapp dag, inte gjort mycke alls.

nu har barnen lagt sig, så ska kika på en film, får se om jag lyckas hålla mig vaken? :) Jobb imorrn till 16.


Av J B - 22 november 2008 09:02

Trött som få, sovit dåligt inatt. Ont i halsen o huvudvärk. Blir nog en så lugn dag som helst, jag vet inte alls vad vi ska göra, har inga planer.

Darling, du är en riktig buuuse. Älskar dig! <3

Ovido - Quiz & Flashcards