Alla inlägg under mars 2010

Av J B - 31 mars 2010 15:24

Har inget vettigt att skriva, jobbar ju mest nu denna vecka.

Idag var/är jag riktigt trött, men ännu är de många dagar kvar innan man får ligga kvar och slappa på morgonen.

Ska stoppa in barnen i duschen nu och sen när hjärtat kommer hem så ska jag iväg och storhandla. Engla kommer hit om ett tag med och ska vara här tills ikväll.


*gäsp*

Kul att ni är så många som hittar hit, ännu roligare om ni kunde lämna nå spår efter er..

Av J B - 30 mars 2010 15:08

Lika bra att inte skriva, bättre jag håller tyst. Blir bara irriterad iallafall.


Jobbade som sagt kvällen igår, så vart sängen nästan på en gång när jag kom hem, iomed att jag jobbat idag. Inte en enda ledig dag denna vecka blir det, ska inte klaga. Blir mycket bra pengar i maj eftersom jag jobbar massor med timmar under påsken nu. Pengar behövs alltid.

När hjärtat kommer hem så ska jag iväg med Marie så hon får handla lite, sen blir det en lugn hemma kväll i soffan.

Av J B - 29 mars 2010 13:54

Hjärtat är nu utan gips och de var inte båtbenet, utan det dem trodde var en spricka var en flis som kommit snett. <3 Glad för din skull att du slipper gipset!


Jag & barnen har pysslat massor idag, det har gjort halsband och armband och nu har vi pysslat med pärlplättor väldigt länge. Dags för lite mellis snart och sen kommer Katrin och hämtar barnen då hjärtat åkte tillbaks till jobbet. Jag själv ska jobba kvällen 16-21:45.

Av J B - 29 mars 2010 09:37

De går såå fort.

Idag är jag seg, men de ska väl gå de med.

Hjärtat ska till sjukhuset idag, så jag håller tummarna så hårt jag bara kan. <3

Av J B - 28 mars 2010 17:48

Jag har så sjukt svårt för mat så de finns inte just nu, inget som tilltalar mig.

Mår illa bara jag tänker tanken på en del saker, och lukten från köttbullar och även från pizza nu. De tar stopp och jag får massa kväljningar. Har ju under större delen av graviditeten ätit fil/yoghurt men börjar tröttna på det men måste ju ha något i mig.

Så nu åter igen efter att jag skulle ätit mat så går de inte, sitter nu här med en tallrik fil istället. Fler som har problem med mat? Vad äter ni?

Jag måste ha lite nya tips nu känner jag, för om jag fortsätter äta bara fil så kommer jag inte klara av det sen heller.


Hjälp!!

Av J B - 28 mars 2010 17:04

Barnen vilade efter lunch då de var trötta och när dem sovit 1½timme så var de dags att väcka dem, jag slumra en liten stund jag med.

Vart lite mellis och sen åkte vi och handlade, var även in en snabbis och köpte nya galonbrallor till Oliwer då jag märkte igår att de var ett hål i de gamla. Vart även en del presenter till Oliwer men ännu fattas de något men de får jag ta en annan dag. Huvudsaken att detta är klart.

Ska snart äta lite middag och sen ska vi slappa resten av kvällen och kolla på tv bara.

Av J B - 28 mars 2010 11:40

Maten igår var underbart god.

Efter vi suttit där ett tag så lämnade vi stället och jag lämnade av hjärtat hos R då de skulle ha lagfest. Så jag åkte vidare till svärmor för att hämta hem fisarna, stannade en stund och snackade lite för att sen bege oss hem för att ha myskväll med godis och chips. Men jag åt inte alls mycke, de smakar inte längre. Jag känner sug och kan köpa men när man väl ska äta så går de bara några bitar sen är det bra. Ingenting som smakar längre, svårt för mat med.

Iallafall så somnade barnen en sväng in i körslaget, vilket för övrigt inte alls var något roligt program att se. Så jag slängde på en film och slutligen vart de sängen runt 00.

Grannarna höll låda igår igen, luktade rök så förbannat och de var ett springande i trappen. Innan jag la mig var de ett himla liv och grannen mitt emot var ut och sa till 2 gånger, att de aldrig fattar! Jag blir så less på dem.


Morgonen har bjudit på massa plock här hemma, rensat ut massor i badrummet och städat ordning här hemma, har ännu lite kvar men var tvungen att ta en paus. Måste fixa lite lunch nu med sen får vi se vad vi ska göra resten av dagen?

Av J B - 27 mars 2010 14:27

Imorse körde vi iväg grabbarna för att hjärtat skulle jobba lite med hockeyn så Oliwer följde med. Jag och Melanie hade lite egen tid, vi har myst på bergvik och kikat i affärer och sen hämtade vi dem.

Vart då en tur till barnmässan och kikade runt där, så mycke folk och så varmt.

Hittade en fleece till Melanie från nova star men fanns tyvärr ingen storlek till Oliwer, så ska beställa en istället.


Nu har vi nyss kommit hem, så ska byta om och snart köra ut barnen till svärmor några timmar då jag och hjärtat ska ut och äta middag. Firar 1årig förlovning idag ( 2år & 5månader sammanlagt ) Sen ska jag hämta fisarna och vi ska åka hem och ha en mysig kväll för oss själva. Hjärtat ska iväg på hockeyavslutning och dricka öl.

Skapa flashcards