Alla inlägg den 9 november 2009

Av J B - 9 november 2009 20:16

Ja idag har de inte vart någon rolig dag inte, var som sagt till ortopeden.

Klippte gipset och när handen väl var fri så kom en smärta som heter duga så fort jag skulle röra handen.

Såå grymt ont i handleden så fick en akut tid på röntgen för att kolla hur det såg ut. Sprickan var ännu kvar, men på bättringsväg. Inget nytt gips tack och lov. Sjukskriven månaden ut. Skulle ner till arbetsterapeuten, fick vänta en timme. Sammanlagt var jag på sjukhuset 3h, mindre skoj.

Hon tror att jag även råkat ut för mjukdelsskada i handleden på vänster sidan så de smärtar som de gör då jag försöker röra på den, så troligtvis är de det och så känner jag av mjukdelsskadan från första fallet på jobbet i tummen/handled höger sida ( vänster hand ) och självklart känns nervskadan i fingrarna mycket värre då allt är stelt och ömt. Gör några övningar som jag ska köra hemma, kommer inte bli lätt detta.

Så har nu en handske på handen för att hålla nervskade fingrarna isär, tejp på lill/ring finger så de sitter ihop och även ett skydd runt handled så de håller sig på plats.

Jag är rejält less och irriterad på handen, humöret är INTE på topp idag efter allt detta.

Av J B - 9 november 2009 08:34

Idag ska jag äntligen till ortopeden för att ta bort gipset, hoppas allt är som de ska nu.

Även Oliwer blir hemma idag, Melanie ska till dagis. Febern är tillbaks, så blir en mys dag.

Ovido - Quiz & Flashcards