Alla inlägg under december 2009

Av J B - 25 december 2009 10:59

Vilken dag igår.

De vart massor med paket till barnen, Melanie fick bland annat skridskor, hjälm, skötbord, docksäng, saccosäck, pengar kläder och massor mera.

Oliwer fick, blixten laptop, arbetsbänk med verktyg, nytt spel till v.smile, saccosäck, pengar, hockeyspel och massa mera. På kvällen var vi hos mamma och åt mamma och fira. Totalt färdiga var vi när vi kom hem.


Nu på morgonen, så har vi pysslat om på barnens rum, de har haft varsitt hela tiden men nu ska de få sova i samma, Melanie har vi gjort plats under Oliwer, så hon är super glad. Därav ett sovrum och ett lekrum som är fyllt med alla leksaker. Nu får de allt räcka med leksaker för ett bra tag framöver, vi har även rensat ut massor och slängt.

Vi ska iväg om en stund för att äta jul lunch hos svärmor. Sen får de allt vara slut med att äta julmat.


De var en bra dag som nu äntligen är över.

God fortsättning.

Av J B - 24 december 2009 11:02

Igår körde jag delad tur, jobbade 12 timmar. Kan lova att jag var bra slut när jag kom hem och tagit en dusch så somnade jag nästan på en gång.


Nu på morgonen så har öppnat öppnat paket som barnen fått i sina sängar från tomten. Sen åt vi en god frukost och öppnade några paket här hemma, så vi slipper ta med oss paket runt omkring. Vi ska till svärmor först och äta och öppna paket för att sen åka till mamma och fira med dem till kvällen.


GOD JUL!

Av J B - 22 december 2009 16:03

Till julafton.

Känns som de enda jag skriver just nu är jobb, men de är väl så. Jobbat idag med till 14, sen hämta barnen och vi spendera en timme ute i pulkabacken.

Så nu är vi inne och värmer oss, ska börja med maten och sen blir de lugna gatan.

Imorgon väntar en delad tur, sen är jag ledig tills på söndag. OM nu inte någon blir sjuk så att säga, nästan så jag hoppas någon är sjuk fredag och lördag, för jag vill verkligen jobba då de är så bra pengar extra.


Av J B - 21 december 2009 19:07

Jobbade idag till 14, sen har mamma & "pappa" vart hit en sväng.

Barnen har klätt julgranen, jag hade önskat jag slapp denna jul, jag gillar den inte alls. Känner mig otroligt seg idag .. många som är sjuka på jobbet nu.. konstigt att jag klarat mig. Men man åker väl på skiten snart .. skulle ju inte förvåna mig om de blir något i jul med. Förra året åkte jag ju på magsjukan dagen innan.

Camilla kommer snart hit och jag och hjärtat ska ta oss en promenad i de kalla. Efter det blir det en het dusch och the och mysa i soffan. Hoppas huvudvärken släpper efter lite luft.


Bye.

Av J B - 20 december 2009 12:34

Vilken grym kväll jag hade igår!! Super skoj.

Hemma vid 03 och idag mår jag som jag förtjänar, skit!

Så otroligt seg så de finns inte och med en huvudvärk som är till max. Men de får de vara värt.

Idag ska har vi tänkt sätta upp julgranen, men de slutar nog med att hjärtat och barnen får fixa och jag kika på ;) Vi får helt enkelt se.


Dödläge.

Av J B - 19 december 2009 17:11

Idag har vi vart ute och köpt de sista julklapparna, gud så skönt att ha det gjort.

Sen tog vi oss en vil stund när vi kom hem och sov en timme.

Var iväg till mamma en sväng och kikade hur dem fått dem hemma, de höll på att flytta för fullt.

Så nu är vi hemma igen, duschat och ska snart göra mig klar.

Väntar in att Marie ska komma hem så vi kan åka till Anna på julfest.


Trevlig lördag.

Av J B - 19 december 2009 07:49

Vid 06 imorse vaknade barnen, kändes inte sådär jätte skoj vill jag säga då vi faktiskt är lediga och kan sova, men icke. Så känner mig ganska så trött och huvudvärk har jag med fått. Så idag får de allt bli att sova middag så jag orkar med denna dag och kväll.

Vi ska om en liten stund äta en mysig frukost tillsammans, sen ska vi köra barnen till svärmor en sväng så vi får handla de sista julklapparna, så dem blir klara.


Vad ska ni göra idag?

Av J B - 18 december 2009 18:14

Efter att jobbat 6dagar nu så tog jag äntligen helg vid 14 idag.

Mötte upp Marie hos henne och så tog vi oss en promenad in till stan med barnen. De är verkligen svinkallt idag, - 12 men ska väl inte klaga. De finns ju dem som har de kallare ;) Iallafall så tog vi oss en promenad till pizzerian så vi fick lite mat i magen. Älskling är ju på bortamatch så han har vi inte träffat idag ;( Efter pizzan så gick vi vidare till systemet för att handla inför julmiddagen hos Anna imorgon. Handlade lite gott tills kvällen och tog bussen hem.

Så nu ska jag hoppa in i duschen och värma upp mig medans barnen kikar på bolibompa, sen ska vi göra ordning gurka och morötter med dipp som barnen önskat som fredagsmys.

Trevlig kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards