Alla inlägg under januari 2010

Av J B - 14 januari 2010 08:42

BLÄÄ säger jag bara, Melanie spydde imorse igen ;(

Från att inte gjort något sen i tisdags och de var full rulle på dem igår .. Vi som hade tänkt att gå ut och få lite frisk luft idag. Men de blir flera dagar till hemma. Vilket suger, är såå otroligt rastlös.

Men men, hoppas ni andra får en trevlig dag!

Av J B - 13 januari 2010 10:48

De har vart en lugn natt, Melanie spydde sista gången igår vid 15:45 så de känns otroligt skönt. Jag hade väldigt ont i magen vid 6 i morse och trodde jag skulle behöva spy men de lugnade ner sig. Melanie kom in och väckte mig strax innan 10 och Oliwer vaknade strax efter 10. Skönt med sovmorgon. Nyss fått i oss lite frukost, de blir en lugn dag hemma. Barnen leker för fullt just nu.


Idag skulle jag gått på mitt nya schema, tråkigt att inte jobbat något sen i fredags.

Av J B - 12 januari 2010 18:10

Melanie har inte spytt sen 15:45 nu, precis fått lite fil men hon klagar på ont i magen. Får se hur de går ..

De bubblar som f-n i min mage, får väl säkert skiten i natt .. bättre nu än nästa vecka iallafall ..

Av J B - 12 januari 2010 14:54

Mår inte alls bra ;(

Hon får inte behålla något alls, de minsta lilla hon dricker kommer upp lika fort.

Tycker så synd om henne, hon har sovit i omgångar hela dagen och sover just nu.

Oliwer är överallt och är riktigt rastlös, han vill ut och leka.

Vi har spenderat dagen med att ta hand om Melanie, duschat henne några gånger, ätit, sett på film och nu nyss har vi lirat en match i hockey.


Jossa, håller mina tummar!!


Av J B - 12 januari 2010 08:59

Melanie började morgonen med att gråta, så kom in till henne och där låg hon nerspydd. Var bara att stoppa henne i duschen och bädda rent.

Frukost tog hon en liten bit av smörgåsen men de kom upp lika snabbt.

Oliwer han snorar, så jag går bara och väntar på att hostan ska komma, vilket jag inte hoppas såklart. Han ligger på gränsen till feber med.

Kommer inte bli en rolig dag inte.

Av J B - 11 januari 2010 11:01

Idag fick jag en glädjande nyhet. Jobbet ringde och undrade om jag var intresserad av att gå på en 62% schema rad då personen i fråga har hoppat av.

Självklart sa jag ja! Jag tackade nämligen nej till denna innan personen i fråga fick denna. Då de var alldeles för få timmar, men nu är de ändrat och nu har jag endå timmar på 62% och kan ta in fler timmar så de blir som jag brukar ligga varje månad som jag gått som vikarie. Känns otroligt skönt måste jag säga.

JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD!!!!!

Av J B - 11 januari 2010 10:56

De var det igår, vaknade av barnen och begav mig ut på en 30minuter promenad i de kalla 20 minus grader, efter halva tiden så trodde jag ärligt benen skulle gå sönder. De gjorde så ont. Väl hemma så vart de en god gröt frukost.

Massa mys med familjen. När sen barnen vilade så traskade jag ut ytterligare en gång på 40minuter, härligt men svinkallt.

Vart sen ett hett bad med ansiktsmask och hårinpackning.

Bestämde oss sen att gå på bio, så vi körde barnen till skoghall så dem fick busa med Engla. Vi köpte med oss mat, urgod sallad och sen åkte vi till bion. Göta Kanal 3, den var helt ok faktiskt.

Väl hemma igen så kröp vi ner i soffan under täcket och kikade på film.

Mysig söndag. <3

Av J B - 9 januari 2010 18:00

sen jag blogga, men har inte så mycket att skriva heller.

Har jobbat, Melanie har vart hos tandläkarn, vi har vart hos mamma och ätit plankstek igår, hjärtat var på bortamatch.

Idag har vi bara slappat, vart ute en sväng på stan så jag fick mig nya varma vinterskor.

Mer än så orkar jag inte dela med mig av, tyvärr.

Ovido - Quiz & Flashcards