Alla inlägg under maj 2010

Av J B - 23 maj 2010 20:07

Har nu gått och jag har jobbat hela helgen. Så jag är rejält sliten idag. Skönt att den är över iallafall och fina pengar har de blivit med storhelgs ob.

Tog oss en tur på ikea idag och kikade lite med Emma, barnen busade i lekrummet medans vi gick omkring. Handlade lite mat och sen har vi vart ute i skoghall och hälsat på.

Nu har barnen lagt sig och jag ska ta mig en dusch och dö i soffan.

Av J B - 21 maj 2010 15:29

Idag har jag en riktig skit dag, ingenting känns skoj. Jag mår dåligt idag, inte känt mig såhär nere på riktigt länge och de känns konstigt att må såhär.

Har bara lust att skrika rakt ut och gråta!!

Är fruktansvärt trött med och barnen har såklart hållt på massor idag.

Bra dag, noot. Även en jobbhelg att tänka på. Bara lust att gå och lägga mig och vakna upp imorgon och hoppas att de inte känns såhär då med.




För det sista så SUGER ni på att kommentera! Ni är så j-a nyfikna och läser bloggen men inte f-n kan ni ens lämna en kommentar.


Av J B - 21 maj 2010 09:27

Vilken kväll, gå vårruset i regn var ingen höjdare, inte heller som gravid. Hade jag inte vart gravid så hade jag inte klagat på 5km för de är bara skönt. Men jag fick så ont i ljumskarna och ryggen, så herregud.

Efter vi gått, så åkte vi alla till lokalen och åt våran picknick sen var de raka vägen hem och in i duschen, hann bara lägga mig i soffan och vara vaken i några minuter innan jag somnade. Totalt färdig..

Imorse var jag koma när Oliwer ropade på mig, så tidigt var de med så vi somnade om. Jag är riktigt j-a trött idag och huvudvärk som jag inte haft på ett tag nu, så jag känner mig inte alls pigg och regnat det står som spön i backen. Ingen rolig dag.

Av J B - 20 maj 2010 14:53

Slutade 14 idag, skönt känner jag. Haft gå/cykel rad idag igen. Jobbat nu 6dagar i sträck men imorgon är jag iallafall ledig.

Hämtade barnen på dagis, så vi stannde en stund då de är förskolans dag och de visade sånt som de gjort under året och så bjöd dem på fika. Oliwer visade även mig att han minsann kan cykla utan stödhjul. <3 Så nu ska stödhjulen bort här hemma med, får se om de går lika bra här hemma ..


Lite vila nu, sen middag innan jag ska iväg på vårruset och gå 5km med jobbarkompisar. Får se hur man mår efter det med mina ljumskar och rygg.



Av J B - 19 maj 2010 18:13

Känner mig trött och sliten idag, kanske inte så konstigt, jobbat sen i lördags nu. Hjärtat har iallafall dammsugit när han kom hem från jobb, barnen ska i duschen så svettiga de vart idag. Riktigt varmt har de vart.

Sen ska vi torka av golven och resten av kvällen ska jag enbart ligga på soffan.

Jag förstår inte riktigt hur jag ska orka ta mig igenom dagen/kvällen imorgon, får se hur de går.


Har idag gått halvtid! <3

Av J B - 18 maj 2010 15:18

Tills vi ska på Ul idag, 3D/4D. Ska bli såå spännande att se. Längtar ihjäl mig.


Slutade 14 idag och har haft en väldigt skön dag, så jag ska inte klaga men de gör ont iallafall. 9 veckor kvar att jobba, ska bli spännande att se om jag orkar så länge? Tar en del extra nu för att få in extra pengar, det känns ok än så länge fast de känns, de kunde ju ha vart värre. Till helgen ska jag jobba igen, blir min andra helg nu. Sen nästa helg har jag på mitt eget schema, så de blir en jobbig månad men de blir bra pengar i juni.

Nej om man skulle börja med maten, blir kycklinggratäng idag och de tar ju en hel evighet att göra.

Av J B - 17 maj 2010 18:02

Dagen som jag länge väntat på, att dem första sparkarna kommer igång och man kan känna dem utanpå magen kom idag. Både hjärtat och barnen har fått känna. Kärlek! <3

Har ju sen måånga veckor tillbaks bara känt små rörelser i magen och bubbel, men idag kom dem äntligen. Känns underbart.

Du är såå efterlängtad, om månaderna bara kunde gå lite snabbare.



Just nu äter resten av familjen mat, köttbullar och jag klarar inte av doften av dem och klarar inte av att vara i köket, jag får äta något när dem ätit klart. Är riktigt känslig mot dofter och så har jag aldrig haft vid någon annan graviditet. Så har svårt för att äta en del maträtter, doften får mig riktigt illamående. Mat överhuvudtaget känns inte alls skoj.

Av J B - 17 maj 2010 14:56

De vill jag lova, 6:50 ringde min telefon imorse och de undrade om jag kunde komma in och göra dagen, så var bara att klä på sig, väcka barnen ( Melanie var dock redan vaken ) äta frukost och sen traska ner på dagis och lämna dem och ner och hämta sina saker. Nackdelen var att jag gått på gå/cykelrad och jag känner mig totalt slut nu när jag kom hem.

De värker i ryggen, magen, ljumskarna och mellan .. De känns mer och mer för varje dag men idag är de extremt, är ju inte van att gå och cykla så mycke som jag gjort idag. Så min ork till att göra något hemma kan jag lova är lika med noll, så jag skiter i städning idag. Positiva med att jag jobbat dagen var ju att jag slapp göra min kväll så de är jag glad över. Men nu blir de vila resten av dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards