Alla inlägg under januari 2009

Av J B - 4 januari 2009 10:37

Dagens mående: Inte alls bra.
Dagens borde: Städa här hemma.
Dagens frisyr: Ruffs.
Dagens klädsel: Mjukisar o hood.
Dagens planer: Vila o slappa i soffan.
Dagens vill ha: .
Dagens längtan: Sol o värme i kombination utlandsresa.
Dagens fundering: Orka fundera?
Dagens beroende: Nässpray, alvedon & riskudde.
Dagens tråkigaste: Att vara sjuk och ha ont, de är värdelöst.

Av J B - 4 januari 2009 09:38

Jag har rejält ont i magen, de känns som jag har hosta sönder något i min mage, för hostan vill ju inte ge sig. Någon feber har jag då inte idag, ännu.

Så de värsta just nu är hostan, magen o värken i ryggen.

Barnen är även piggare idag, de har ännu feber men de är lite liv i dem. De sitter o myser i soffan o kikar på pippi, ska alldeles strax göra dem sällskap o vila ryggen.

Av J B - 3 januari 2009 10:26

Igår mot kvällen så kände jag mig lite bättre så jag orkade ligga i soffan o kika på tv, vilket jag inte gjort sen nyår. Men jag är långt i från bra, hostar så de känns som bröstet ska gå mitt i tur, o de värker enda ner i magen då man spänner sig så när man hostar. Ryggen gör så fruktansvärt ont så de går snart i tur den med. Jag är något bättre idag men orkar inte många knop inte. Barnen började ju med hosta natten till igår o igår kväll när de skulle lägga sig så hade även dem feber. Vaknade av älsklingens telefon imorse som ringde, så gick då upp o kikade till barnen. Melanie fick komma in o lägga sig, medans Oliwer låg kvar i sin säng, men han kom in kort därefter han med o upp gick vi för en timme sen. Älskling drog iväg på fotbollscup tidigt imorse så nu ligger vi 3 här hemma o är sjuka.

Lite orolig för Oliwer som har en feber på 40,4 ;( , medans Melanie ligger på 39 grader. Så idag blir de inte mycket gjort alls, bara vila så mycke som vi bara orkar. Dags att inta soffan igen.

Av J B - 2 januari 2009 17:29

De kom som en blixt från himlen igår när jag kom hem från jobb, feber topp upp till 39,9 och hela natten har jag skakat o frusit mig igenom. Har vart upp en sväng imorse för att försöka få i mig lite fil o fixa frukost till barnen, sen raka vägen i säng. Barnen har sovit med mig i sängen idag sen tvingade jag mig upp för att komma upp en stund, men jag är helt förstörd, febern går inte ner heller. Jag känner mig totalt överkörd, sängliggandes o orkeslös. De här är de värsta jag vart med om faktiskt, precis dragit upp mig från sängen för att få i mig lite flingor o mjölk, har ju inte direkt någon matlust. Nej nu måste jag lägga mig ner igen.

Av J B - 1 januari 2009 16:11

Nyår jobbade jag till 14, sen var de bara hem o göra sig klar. Skulle ut till mamma o träffa dem eftersom vi inte setts på över en månad då de vart sjuka efter deras semester. Så vart paketöppning o fika. Sen på kvällen så åkte vi vidare hem till svärmor & Torbjörn på 3 rätters middag, super gott.

Sen kom allt som en blixt från himlen, började frysa som tusan o hostan kom o huvudvärk. Så somnade på soffan med en filt o vaknade till o från, vid 00 gick vi ut o kikade på alla smällare. Barnen var så duktiga som orkade hålla sig vaken enda tills vi kom hem, så vart de sängen för barnen på en gång. Vi slappade lite i soffan men jag somnade såklart igen under täcket. Imorse hade 39 i feber, de sov länge idag med, ja Melanie iallafall. Vid 11 tvingade jag mig upp för att få i oss frukost, sen fick barnen lägga sig o kika på film så jag kröp ner i säng igen, de kom sen vid 13:30 o la sig beve mig så vi har sovit 2 timmar tillsammans. Gick upp för inte allt för länge sen, o mår blä, men endå är jag så jävla dum o inte sjukanmält mig, men jag ska orka denna kväll som börjar 17. Sen blir de raka vägen hem o lägga sig under täcket, fryser som tusan.


God fortsättning!

Ovido - Quiz & Flashcards