Alla inlägg den 23 april 2010

Av J B - 23 april 2010 15:19

Denna dag har inte alls vart bra. För de första så stack jag mig på en insulin nål imorse efter att personen tagit sitt insulin. Många tankar som flög omkring i min skalle. Ringde direkt till servicehälsan och fick en tid direkt när jag slutade vid 14. Vad de nu är sagt så har personen INTE några smittsamma sjukdomar. Hon på servicehälsan lugnade även mig med att de är högst ovanligt att man får något av ett litet stick. Så har vart en del människor som blivit stucken av nålen med folk som har hiv och har inte blivit smittade så de känns ju skönt.

Men endå blir man orolig och har tänkt på det hela dagen. Tog ett blodprov men de lugnade ju endå inte så mycket, eftersom de tar 6månader innan de kan ta ett nytt test för att se om de uppkommit något. Men jag får tro och hoppas på att de inte blivit något.


För det andra så kollade jag banken igår och fick mig en chock när jag såg vad lönen skulle landa på när den kommer på måndag, inte alls vad jag räknat med. Så jag misstänkte att de fattas en del timmar och mycke riktigt när jag kom hem nu och öppnade lönespec så fattas de mååånga timmar, hela 49timmar!!! Så jag är minst sagt sur. Men de där får jag ta tag i på måndag, pengarna ska in snarast möjligast för så mycke tänker jag inte vänta på tills nästa månad. De fattades nämligen 7timmar förra månaden som jag sa att hon kunde lägga in på denna månad, men de är riktigt irriterande! Aldrig ska det stämma, vart problem varje månad nu ett bra tag. :(


Jaja.. nu ska jag sluta gnälla.


Ovido - Quiz & Flashcards