Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av J B - 16 oktober 2008 19:27

Men inte är man ledig för det inte, chefen ringde idag o hade lite smått panik, hela 7 stycken som är sjuka ihelgen, o många av alla vikarier är med sjuka. Så fast jag inte skulle jobbat så tog jag på mig lördagen, söndag ska jag börja efter lunch, ska iväg på aktivering med en, vi ska på bio o kika på Mamma Mia.


Åkte o hämtade älskling när han slutade, vart en tur ut på bergvik, handlade lite till pajen som vi var sugna på, så älskling har gjort sin första paj idag och jag gjorde maten. Barnen fick sig lite paj innan de la sig, vi ska snart ta oss en bit. Muums, den var riktigt god.

Just nu är jag beroende av godis, de är helt sjukt vad äcklig jag känner mig. Jag vill slippa ha detta godissug! Hjälp tack! :)


Mina fisar! <3

Av J B - 16 oktober 2008 12:46

Lämnade av Oliwer på dagis, älskling kom o hämta upp oss, så vi fick ha hans bil, lämnade av han på sitt jobb igen o sen till läkarn, där vi började med synundersökningen. Hon var väldigt blyg, o skulle klänga sig fast i min famn, men hon gjorde alla syngrejer utom 2, men så är det. Allt är fint denna gång med. Är väl av den anledningen jag inte vart med på de andra gångerna för jag visste att hon skulle klänga sig fast vid mig. Men de gick fint. Fick sen vänta en stund för att komma in till våran läkare, som kollade i ögonen o sen fick hon droppar o vi fick vänta ca 35min, så vi lekte på i väntrummet. Till slut då de blivit tillräkligt stora för undersökningen, gick allt galant o trycket var normalt, så de kändes kanon att höra o hon har inge fel på ögat överhuvudtaget. Så hon behöver inte glasögon o de är inga fel alls, tack o lov. Enligt läkarn så upplevde han de bättre sen förra gången så de är nog kanske på gång att försvinna?  Så nu går man liksom bara o väntar att den ska dra sig tillbaks bakom ögat. De får ta den tid de tar, så länge inte synen o ögat påverkas. Så nästa koll är egentligen om 1år enligt rapporten från förra sommarn då vi var inne i Uppsala o sövde ner henne. Men han ville inte att de skulle gå så länge, så om 4månader ska vi ses igen. De känns skönt.

Hämtade sen upp Oliwer på dagis, o Melanie var så trött så hon ville inte äta, så hon fick sig en flaska välling o somnade på en gång. Ögonen är väldigt känsliga i dag för ljus efter dropparna o hon blir trött av det. Så lite vila är bra, Oliwer kikar på lite tv just nu.

Av J B - 16 oktober 2008 07:33

Japp mamma har ju vart dålig ett tag nu , men de var värre igår kväll, så hon ringde o förvarna att hon ev inte kunde följa idag, o då kände jag bara då kan jag lika gärna ringa till jobbet som igår kväll, istället för nu på morgonen, de sätter dem bara i kris på jobbet att få in någon sådär tidigt. Så jag o Melanie ska cykla ner o Oliwer lämnar vi på dagis medans vi är där, sen hämtar vi han då vi är klara, omöjligt att hålla koll på han samtidigt som man ska sitta där o Melanie ska koncentrera sig. Dags för att inta frukosten nu o sen göra oss klara.

Ovido - Quiz & Flashcards