Alla inlägg den 2 september 2008

Av J B - 2 september 2008 20:32

Tänkte skriva ner om våran vecka på Djerba, Tunisien.

Åkte ju som sagt till Sthlm på måndagen o sov över hos älsklingens mormor, sov otroligt dåligt den natten. Så var riktigt trött på klockan ringde vid 06. Sen bar de av till Arlanda, där vi sen gick omkring lite o kika. Planet var lite sent, väl framme på hotellet var vi 17:30, då gick vi raka vägen ner till havet o tog oss en dopp. Super varmt i vattnet och de var riktigt skönt vill jag lova. Packade sen upp lite och gick sen för att äta middag.


Onsdagen, tillbringade vi på stranden med en hel del moln, men efter lunch vart de riktigt varmt, på kvällen var vi som sagt på beach party som jag redan skrivit. Så torsdagen måddes de inte så bra och de var en dag i solstolen sovandes.


Fredagen, däremot var de smällvarmt redan tidigt på morgonen, dagarna gick och de har bara solats och badat massor. På kvällen vart jag o min mage inte riktigt kompisar vill jag lova, mådde inte alls bra och måna toabesök vart det. Maten var ju inte den bästa, ville ju inte äta för mycke annat skit heller, så vi har i stort sett levt på pasta, bröd, sallad, pannkaka, små pizza slice och melon i de stora hela.


Lördagen, även denna dag var smällvarm. Så de var bara massa sol o bad. man orkade inte så mycke annat och för den delen fanns de inte så mycke annat att göra så, de fanns inte mycke att shoppa och inte mycke av någonting, då ön Djerba är väldigt liten.

Natten mådde söndag trodde jag allvarligt att jag skulle avlida, under lördagen var magen rätt lugn iallafall för att sen ta ut sig på kvällen/natten. Hade sånna hemska kramper hela natten o var på toa en gång i timmen, så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Så sändag morgon, var ju i princip död, på gränsen till vätskebrist kände jag av, då jag hade svårt att få i mig vätska o mat. Men eftersom vi hade bokat in en resa med båt på söndagen så åkte vi iallafall. Var en dag ute på havet med sjörövarskepp ut till en ö som hette flamingoön. De var helt otroligt vackert där, hel klarvit sandstrand o blått vatten. De var de ioförsig där vi med bodde vissa delar men detta var vackert. Jag mådde inte alls bra på söndagen så de var riktigt jobbigt, ständigt ont i magen o med spyan som satt i halsen. Men jag överlevde den dagen med.

Måndagen, mådde jag sen bättre o även magen med. Vi solade o badade hela dagen för att njuta en sista dag i solen. På kvällen var de fakirshow, vilket var riktigt mäktigt att kika på, väl i säng kröp vi ner strax innan 00, för att sen skulle vi upp igen vid 02, då bussen skulle hämta oss 03. SOv väldigt lite på planet hem och sen i bilen med, så de har vart mååånga timmar vakna sen igår morse.


Väl hemma igen på arlanda, så var de kallt o grått o jag längtade redan tillbaks till värmen, inte just till Djerba, för dit vill jag inte åka igen men till sol o bad. Längtar som sagt redan efter en ny resa, men de får bli längre fram o då ska barnen med. För saknaden efter barnen har vart enorm hela tiden. Telefonen ringde ganska så snabbt efter jag satt på den då vi väntade på bussen till bilen. Chefen ringde om tider för jobb, så tog på mig till lunch imorrn och sen skulle vi prata mera om andra tider. Vill gärna umgås lite med barnen nu när jag inte sett dem så mycke, vi kom ut till mamma vid 17:30 nu ikväll och de var en otrolig lättnad att se barnen, Oliwer kommer springandes mot mig med öppna armar o ger mig väärldens kram och tårarna bara kom, varav Melanie vart så glad då hon såg mig, så hon skrek rakt ut MAMMA, och så började hon gråta. Fick världens kram av henne med och de har vart massa mys med barnen. Hon slängde sig även i famnen på älsklingen. Min lilla snutta. Mina älskade barn. Så Oliwer har pratat på massor hela kvällen. Åt lite middag hos mamma, för att sen skulle vi bege oss för att storhandla, då de ekade tomt i både kyl o frys. Barnen fick lägga sig strax efter 20, jag ska själv snart lägga mig o sova igen timmarna då de blir tidigt upp.


Stort tack till underbaringar, mamma, svärmor och Emma, som haft hand om fisarna medans vi vart borta! <3


De har vart en underbar resa med min älskling! Kärlek! <3 Bilder kommer läggas upp bara jag orkar.

Ovido - Quiz & Flashcards