Alla inlägg under augusti 2008

Av J B - 3 augusti 2008 16:44

Vart inte alls ensam igår kväll, skog kom hit så de satt här o drack innan de gick ut. Så när de väl åkte ner på stan sen så gick jag och la mig, men hade skit svårt att somna. Låg bara o vred o vände mig, somnade och vaknade av o till hela tiden, sen kom älsklingen hem vid 03:45 imorse. Min klocka ringde 05:30. Upp och duscha för att försöka piggna till lite innan jobbet men var inte alls pigg. Men dagen har gått otroligt fort att jobba. Gick av nu vid 16. Mina 2 älsklingar är hemma, inväntar min fis Oliwer som vart iväg med svärmor. Barnen är ännu dåliga, O som har feber och M är dålig i magen ännu, hoppas de är piggare tills imorrn. Har ju jobb på tisdag om de inte är sjuka då, då får de bli VAB.

Resten av kvällen blir de bara slappa o mysa med familjen. <3

Av J B - 2 augusti 2008 18:36

Sov väldigt lite i natt, sen vaknade Melanie tidigt och jag hörde henne hålla på och var inne o klättra i Oliwers säng, tack o lov vaknade inte han så tidigt. Så hon fick komma in o lägga sig i våran säng,. men inte somna om hon iallafall. Så jag var väldigt trött. Regnat idag med. Sov en stund på dagen medans barnen sov, så nu är jag väl pigg.

Har även bakat bröd idag. Melanie är ännu dålig i magen och idag har Oliwer feber, över 39. Känns ju inge skoj alls, och de bara bråkar med varandra. Puust. Får se vad man ska roa sig med ikväll ensam? Älsklingen ska ju ut ..


Av J B - 1 augusti 2008 20:20

Camilla kom hit strax vid 18, så vi åkte ut till Bergvik för hon skulle handla till ikväll. Åkte sen och kikade en halvlek på älsklingens fotbollsmatch, alldeles nyss kommit hem så barnen ska alldeles strax i säng.

Hoppas ni får en mysig kväll ;)

Av J B - 1 augusti 2008 16:57

Har ju gått på en o samma rad de dagar jag jobbat nu, cykel raden och man får verkligen cykla upp o ner för alla backar, vilket känns skit drygt. Ska väl inte klaga då jag får röra på mig sååå mycke, men man känner sig alldeles matt helt klart. Gick av mitt pass vid 14, hämtade upp fisen och vi cyklade hem, eller snarare gick hem. Orkade inte cykla. Melanie låg då och sov när vi kom hem. Vaknade efter inte allt för länge, så jag hoppade in i duschen o sen åkte vi och handla. Älsklingen ska snart iväg på match, tänkte vi skulle ner o kika en halvlek, så vi kan vara ute lite och sen är de bara hem o lägga barnen. Efter matchen ska de ätas kräftor och till efterrätt blir de jordgubbar. Muums.

Känns otroligt skönt att vara ledig imorrn, efter dessa helger med massa jobb, har bara söndag.

Av J B - 1 augusti 2008 05:50

Trodde natten skulle bli jobbig, med tanke på att jag la Melanie i sin stora säng som hon även med har på sitt rum, ville inte ta bort den då de krångla sist vi försökte. Inte ett ljud förens vid 04:15, då vaknade hon så hon fick sin välling som hon inte tog på kvällen, somnade om och nu när jag kom upp vid 05:30 så låg hon på golvet utanför sitt rum vaken. Så en ny blöja och lite vätska, ligger hon nu i sin säng igen fast vaken. Hon gick till stora, så kanske de är på gång att hon accepterat den?

Sitter med frukosten och ska snart väcka Oliwer så vi kan cykla ner till dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards