Alla inlägg under maj 2008

Av J B - 24 maj 2008 08:31

Barnen fick vara uppe lite längre igår än vanligt för hoppades på att de skulle sova lite längre idag. Vart upp en gång inatt till Melanie, sen var hon uppe o traska strax efter 6. Oliwer en kort stund där efter. La om Oliwer men hörde han igen efter en stund, han brukar annars somna om en stund till. Melanie har vart super trött ända sen hon vaknade o så fort hon hållt på att somna om igen breve en så slog hon upp ögonen, precis som att de skulle vara jobbigt att somna om. Så ja, jag är måttligt trött o irriterad! Hon ska få sova i sin spjälsäng tills hon blir 18år!! Så känns de just nuu.


Bra början på en en solig lördag, nej fy faan!

Av J B - 23 maj 2008 18:44

Vilket underbart fint väder de har vart idag. Vi tog oss en promenad ner på stan, Oliwer gick lika som förra gången, 40minuter sen fick han stå på brädan sista biten. Väl framme vid lekparken så mötte Emma upp oss. Vart lite lek, Melanie trillnade nämligen ner från rutchkanan, så hon har skrubba upp kinden o hakan. Min lilla fiis. Efter de gick vi därifrån, så kikade runt lite på stan. För att sen köpa oss lunch ute i solen. Jesper kom och gjorde oss sällskap. Vart lite kik i affärerna och sen satt vi oss på stora torget och njöt av de underbara vädret, vart lite glass. Inväntade älsklingen som hämtade upp oss efter jobbet. Begav oss till Siba för att jag skulle höra mig för om tvn som har gått sönder, efter att ha vart i kontakt med försäkringsbolaget. Som ska betala ut en ny. Får se om de blir nästa vecka.

Väl hemma så visade stegräknarn, 18635steg och hade gått 1,3mil. Bränt 857 kalorier. Tror ni att jag nöjde mig med det denna dag? Inte då , efter att gjort middag åt barnen som de knappt åt nåt av så gick jag ut o tog mig en rask promenad på 35minuter. Så allt som allt idag har jag gått 23226steg, 1,6mil och bränt 1074 kalorier. De är jag nöjd med för idag. Nu väntar duschen sen måste jag ta mig något att äta.

Resten av kvällen blir de bara mys med mina underbara älskling.


N, O & M Ni är de bästa som finns! <3


Av J B - 23 maj 2008 09:14

Ja de har jag vart upp sen 02 i natt, känner mig orkeslös då hon håller på sådär. Hon fick komma in o ligga i våran säng efter älsklingen gått upp. Somnade om gjorde vi och Oliwer kom in strax efter 8:30.

Behöver verkligen tips o råd! Någon som läser som har barn som krånglat så efter byte av säng??


Nej nu ska vi äta frukost, sen klä på oss och kila ner på stan.

Av J B - 22 maj 2008 17:44

Yes har köpt en stegräknare, kul att se hur mycke man går o sånt när man är ute o går. Så testade den idag för första gången, tog mig en promenad på 55minuter, 7470 steg. 5,2 km och brände 339 kalorier. Kändes bra. Älsklingen har vart hemma idag då han inte kände sig alls bra imorse. Mamma var förbi hit en sväng så följde henne en sväng. Sen åkte vi ner på stan, jag o älsklingen o kikade lite. Var in o hämtade hem massa resekataloger. Så har kikat runt i dem. :)

Nyss ätit middag, så nu ska de bara slappas.

<3

Av J B - 21 maj 2008 22:01

Skönt de är att få komma iväg en stund själva.

Snart dags för sängen för min del * gäspar *

Först massa mys med älskade sambo! <3

Av J B - 21 maj 2008 14:52

Inte vart de nå sovning för min del iallafall, låg o vila iallafall. Men lyckades ju inte somna, så de känns i hela kroppen. Hoppas på en tidig kväll. Lär väl somna i soffan som alltid. Höhö. Barnen leker just nu så ska göra dem sällskap. Älsklingen slutar snart med. Svärmor kommer hit idag efter jobb o käkar mat med oss, sen stannar hon som hon brukar göra en gång i veckan. Så jag o älsklingen ska iväg en sväng o vara för oss själva.

Av J B - 21 maj 2008 10:17

Nej min kropp sa ifrån på träningen, vill inte alls som jag vill. Så de fick bli 45minuter, alltid något. Så nu ska jag ta o lägga mig på soffan o försöka sova en stund. Om de nu går?

Av J B - 21 maj 2008 08:13

Jag känner mig totalt överkörd rent ut sagt. Jag är så sjukt trött och huvudvärken ska vi inte ens tala om idag. Melanie kom o skrek vid 2 inatt, var in o bädda om henne. Sen kom hon upp några till efter det, dock skrek hon inte men endå. Hon somnade inte om. Så jag var vaken mellan 2-5 för hade skit svårt att somna om efter jag vart upp till henne sista gången vid 4. Sen kommer hon in 6:30 imorse. Jag känner mig verkligen DÖD!

Ändå ska jag pallra mig iväg till gymmet, sen ska jag hem o försöka sova.

Ovido - Quiz & Flashcards