Alla inlägg under september 2008

Av J B - 10 september 2008 20:42

Har inget jag orkar skriva om, jobbet ringde imorse men var för trött för att svara, men kunde inte somna om efter 5minuter, så gick upp o ringde upp dem o de behövde folk till 16 idag, så vara bara att slänga på sig kläderna, väcka barnen, sätta på dem kläder, göra en smörgås o sen dra. Så lunch var ju inte ens att tänka på, fick bli fil o frukt. Var riktigt trött då jag slutade. Blir ju endå jobb hela denna vecka förutom lördag, men ska inte gnälla. Jag gillar mitt jobb faktiskt, så jag jobbar mer än gärna även om de känns efteråt sen.

Idol väntar nu, godnatt!

Av J B - 9 september 2008 17:39

Känner mig orkeslös, har inte ens ätit någon middag ännu, ingen matlust o är trött,ont i kroppen/ryggen.

Barnen har nyligen ätit middag o när jag plocka undan så hann jag inte riktigt med fröken, skulle ju vart på toa direkt efter maten. Så hon satt sig snällt på huk i vardagsrummet o påbörjade sin bajsning. Sen kissade hon en gång på golvet medans jag var iväg o handla, vart 3 timmar utan blöja idag iallafall o klart man inte kan vara proffs från start, de kommer ju hända olyckor .. men hon är duktig iallafall. Inte ens Oliwer ville i denna ålder sitta på pottan.


Vill sova nu tack!

Av J B - 9 september 2008 14:49

Natten gick super, Oliwer har inte gnällt en enda gång, sovit kanon bra o var inte alls lika blöt i blöjan imorse som han brukar vara. Han är inställd på kvällsmål istället för välling, men imorse ville han då ha o de får han bestämma själv, de är smart att ge han de när vi är uppe så tidigt, för då äter de endå frukost på dagis. Melanie däremot har vart väldigt gnällig inatt, vaknade imorse o var snorig, men hon fick gå till dagis iallafall, eftersom hon inte hade någon feber o alla barn är ju endå snoriga nu höst tid.


Dagen på jobbet har jag inte mer att skriva om än KAOS! Vi hann inte med lunchen idag, så var bara in vid lunch o sen ut igen, skulle ha slutat vid 13, men jag åt min lunch kvar på jobbet när klockan var 13:30, kan lova att min mage skrek efter mat eftersom inte ätit sen 6 imorse. Så denna dag har jag inte gillat, stressat som en tok. Trött o slut i ryggen.


Oliwer har även inte haft någon blöja på sig dessa 2 dagar på dagis då han sovit, så jag är riktigt stolt över han. Stolt över båda mina barn såklart som är så duktiga. Han börjar bli stora killen nu..

Melanie började morgonen med att gå på pottan, och nu när vi kom hem vid 14:30 så åkte blöjan av o hon gick på pottan. De är lika bra att köra på nu när hon själv vill vara utan. Får se hur denna dagen går, tänkte hon skulle få vara utan tills läggdags.


Saknar min älskling, kärleken till dig är enorm! Du & Jag!

Av J B - 8 september 2008 19:37

Tog bort blöjan idag och hon har kissat på pottan 2 gånger o inte kissat på sig under 2 timmar, så jag är stolt över henne. Så hon var så lycklig att inte ha nån blöja på sig. Hon skulle även ha kvällsmål då Oliwer fick sitt. Så hon fick en halv flaska välling extra, men hon har inte druckit mycke alls av den. Så får se hur denna natt blir nu, hoppas att han klarar sig o sover. Älsklingen åkte precis på träning och jag ska lägga mig i soffan o kika på tv. Har sån himla värk i ryggen så jag tror jag håller på att bli tokig!! Sen trodde jag att jag skulle ha mer träningsvärk idag än vad jag har, lite i armarna och magen.


Godnatt!

Av J B - 8 september 2008 14:49

Jag blir så less på detta väder, fan de behöver ju inte regna varje dag. Less.

Iallafall så jobbade jag idag mellan 6:45-13. Istället för att cykla runt idag så gick jag, mycke skönare, men jobbigt då regnar hela tiden.  Hämtade barnen vid 14, var en suur kille som inte alls ville hem så de var mycke skrik o bråk där. Nu sitter de och äter frukt o kikar lite på barnkanalen. Vi ska snart pyssla lite här hemma med leksakerna.


Oliwer har sagt nu 2 kvällar efter jag gjort välling till han att han inte längre vill ha, så från o med ikväll ska vi testa ta bort vällingen så han får äta kvällsmål istället. Får se hur detta funkar? Kanske han kissar mindre om nätterna med så natt blöjan kan tas bort så småingom, nu är de ingen idé, för då kommer jag få byta sängkläder hela tiden. Håller tummarna.

Melanie har även visat hon att hon ska minsann inte ha någon blöja, då inte brorsan har det. Så ska väl börjas i tid, har tänkt att börja ta bort blöjan i omgångar får se hur detta går ..


Uuh, är trött redan nu, vart vaken sen 05:20 imorse så, så ikväll blir jag ensam o kommer garanterat sova när älsklingen kommer hem från sin första hockey träning som börjar igen ikväll.



Av J B - 7 september 2008 15:33

Åkte iväg efter att barnen ätit lunch o fått lägga sig för vila. När jag kom dit sen så öppnade dem 13 och då orkade jag inte åka fram o tillbaks hem, var där strax vid 12:15 så tog mig en promenad på 30minuter i duggregnet. Sen vart de en timmes träning och slutligen solning efter det. Hem o stoppa i mig mat i magen. Så nu ska de börjas med att städa, o bädda rent i sängarna. Jag kommer garanterat att ha träningsvärk imorrn, då jag inte vart o tränat sen i våras. Har inte riktigt haft tid till det, har ju iallafall cyklat o gått massor i sommar. Skönt iallafall att vart o tränat.



Av J B - 7 september 2008 08:26

Gud vad veckorna går fort, jag hinner inte med.

Igår kväll så låg vi o kikade på film och myste bara. La Melanie i sin stora säng igen, då jag plockade ihop allt i deras rum, de blir ju kaos på en gång då de river ur allt. Natten har gått galant och hon vaknade nu vid 08, hoppas verkligen att de funkar denna gång.

Idag mår jag inte så värst bra, huvudvärken är ju ännu kvar men har legat o vridit mig i natt, fått så ont i ryggen. Men jag ska försöka mig på att åka och träna idag tror jag. Måste komma igång nu igen känner jag.

Nej nu är de dags för frukost.

Av J B - 6 september 2008 17:09

ja idag är vi lata,vi har ringt o beställt hemkörning på pizza. Har ingen som helst lust att göra mat idag, vädret gör mig trött. Spanade runt lite på bergvik, inge skoj alls så, men skönt att komma ut lite. Handlade hem gott till ikväll. Så nu ska vi rulla fram! :D haha ..

Älsklingen ligger o kikar på hockey, barnen busar. Hungrig som tusan, pizzan bör komma snart.

Ovido - Quiz & Flashcards