Alla inlägg under september 2008

Av J B - 23 september 2008 10:35

M vaknade strax efter 08, så vi gjorde oss lite frukost varav hon inte ville ha, fått i sig välling o saft. Så när vi satt o åt jag o Oliwer så spydde hon ner sig 2 gånger, så där kom de upp. Såhär gjorde hon förra gången hon fick feber första dagen o sen var de bra, så hon har inte ätit eller druckit något mera, hon slocknade i min famn strax efter 09, och sover ännu. När hon vaknar tänkte jag vi skulle gå ner till apoteket då de tagit slut på både alvedon o nässpray. Så vi får lite luft idag iaf, sen hem o bara slappa resten av dagen.

Av J B - 23 september 2008 07:13

Gud vad jag somna tidigt igår, redan efter 20 på soffan, men jag la mig i säng vid 22. Dödstrött! Melanie har sovit dåligt i natt, gråtit o skrikigt. Hon vaknade strax innan min klocka ringde och då var hon brännhet, tog tempen på henne som slutade på 39,8. Så vara bara att ge alvedon o ta av henne pyjamasen, hon somnade om o sover ännu. Så idag är jag hemma o har VAB. Oliwer har vart vaken sen 06:30 så vi har legat i soffan o kikat på barnprogram. Han gör de ännu dock, synd att han inte får gå till dagis, de skulle börja inskolningen idag men nu får han snällt vänta enda tills nästa fredag då jag har en jobb dag, sen vet jag ju inte alls hur jag jobbar. Lite dumt tycker jag men de är väl så när man bara är tim vik och får ha barnen på dagis då man jobbar, man vet ju aldrig hur länge de kan gå mellan gångerna heller. Märks väl hur detta blir, vill helst av allt ha ett fast jobb. Men de växer ju inte på träd precis.

Hoppas Melanie piggnar på sig tills på fredag nu när kompisar kommer hit o ska fika.

Av J B - 22 september 2008 15:22

Melanie vaknade till strax före 05 när hon hostade och sånt gillas inte då klockan min ringer 05:20 o de är liksom ingen idé att somna om, för då blir jag bara tröttare. Så idag har jag vart seg. Skyndade mig att handla lite innan jag cyklade iväg till dagis, för vi skulle ta enskilda kort som Oliwer tjatat om. Men när vi väl var där inne o fotografen skulle ta så fjanta sig båda barnen o vägrade lyssna, de hela slutade med att jag gick därifrån utan kort och en helt tokig Oliwer som bara skrek för han skulle ju visst ta kort men inte ville han göra som han skulle. Så båda barnen skrek hela vägen hem från dagis o de är bara massa gnäll nu med, så jag är måttligt irriterad! Ska ta mig en promenad så jag får röra på detta fläsk, känner mig rent ut sagt smällfet, blivit för mycke gott!! När älsklingen kommer hem från jobb, då jag inte hinner när barnen lagt sig, älsklingen ska iväg på träning.



Av J B - 21 september 2008 18:59

Då var denna dag snart slut, jag lyckades iaf somna om efter att legat o myst lite, sen var de bara att gå upp o få nåt i magen och åka ut till mamma för att hämta hem Oliwer. På vägen hem i bilen så satt vi o prata om monster jam o när de kommer till sthlm igen, han vill väldigt gärna gå i år igen. Sen när de kom på tal om sthlm så säger han, jag tycker inte om min gamla pappa som bor i sthlm, han är inge snäll o bara bråkar. Jag vill inte vara hos honom, jag tycker om Niklas, han är min pappa. Detta är inte första gången han har sagt så till mig o även till andra. Tur att han har Niklas i sitt liv, för han är verkligen som en riktig pappa ska vara. Båda mina fisar gillar/ (älskar som Oliwer säger ) Niklas så mycke o de syns verkligen på dem. Ni 3 är dem bästa i mitt liv, aldrig någonsin jag skulle vilja vara utan er! <3


Oliwer har vart väldigt trött sen vi kom hem, vart full rulle hos mormor o morfar o han hade vaknat redan vid 06 imorse o sen vart ute flera timmar då jag kom o hämta han. Vi bestämde oss för att äta fet mat idag, fick ju bara lov att ha de när man är bakis, Oliwer åt lite grann, höll på att somna mitt i pizzan. Så vi tog med oss den hem. När vi kom hem igen så var vi ute o spelade fotboll, allt för att hålla han vaken.

När min minsta fis sen kom hem, så vart hon så glad att hon började gråta när hon kom in, precis som hon gjorde då vi kom hem från Tunisien. Sen var de full rulle på dem. Nyduschade o precis lagt sig, så de orkar upp imorrn, dagis o jobb som gäller.


Ska ta o lägga mig i soffan nu o glo på tv. Hatar att vara bakis.

Av J B - 21 september 2008 08:57

Hade en kanon kul kväll igår, riktigt god mat o trevligt sällskap. Vart en aningen liite för mycke att dricka, så mådde lite dåligt där ett tag innan vi drog på Blue Moon. Vi vart några stycken ut på krogen iaf och jag hade verkligen skoj igår, vart jag och 5 tjejer till som dansade loss.


Idag mår jag inte allt för bra, huvudvärk till max och mår illa. Sova kan jag inte heller göra, vaknade skit tidigt imorse, sen legat o vridit och vänt mig. Kan aldrig sova dagen efter.


Längtar efter mina fisar gör jag, snart får jag träffa dem!

Av J B - 20 september 2008 16:20

Cider är ju bara såå gott!

Började de första med en drink och nu är jag på min cider. Håller på att göra mig klar o lyssnar på musik.


Vad ska ni andra göra ikväll som läser min blogg?

Av J B - 20 september 2008 15:28

Titta fram allt idag, känns ju lite bra.

Precis kommit hem från bergvik, spanade lite där o åt lunch.

Ska snart börja göra mig klar så jag är klar tills Camilla hör av sig.


De är så tomt här hemma utan fisarna, jag verkligen saknar dem.

Av J B - 20 september 2008 10:22

Efter frukosten så började vi att plocka här hemma, tvättmaskinen går och de ska städas här hemma, så de blir rent. Oliwer kikar lite på madicken o älsklingen åkte iväg på fotboll. Mormor & morfar kommer efter lunch o hämtar Oliwer, så får se vad vi ska hitta på då? Sen ikväll ska jag hem till en jobbar kompis o käka o dricka.


Ovido - Quiz & Flashcards